Hur mycket ska vi ha tid att nätverka och kunskapsdela på arbetstid, egentligen?
Jaha, nu har jag ägnat 1,5 timme såhär på måndagsmorgonen åt att läsa och kommentera interna bloggar, läsa mail om ej projektrelaterade saker jag borde veta, etcetera.
OK, jag ska vara ärlig - jag har skickat ett mail till löneavdelningen också. Och hämtat en kopp kaffe. men ändå.
Jag tillhör de som propagerar för mer kolaborativa arbetssätt. När medarbetarna själva tillerkänns den kunskap och det förstånd som behövs för att fatta vardagsnära verksamhetsbeslut ökar effektiviteten i organisationen, och förhoppningsvis även kvaliteten i levererade resultat. Det är i alla fall idén.
Men i sanningens namn - hur mycket tid har vi, egentligen? När ska vi jobba? På kvällstid?
Snacka om att företagen invaderar det privata/publika!
Etiketter: arbetsmiljö, integritet, kunskapsdelning
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home