11 december 2008

Även dåliga gränssnitt funkar?

Ett av de största problemen för användbarhetsgebitet är att även dåliga gränssnitt går att använda. Trots det kan jag ändå inte låta bli att reagera när jag ser design som denna -


Vad tänker SlideShare när de gör en design som denna? Har de testat och konstaterat att knapparna är tillräckligt olika visuellt; att avståndet mellan dem är tillräckligt stort; att...

???

Etiketter: , , ,

2 Comments:

At 18 december, 2008 08:32, Anonymous Anonym said...

Ja, ett användbart gränssnitt är inte endavägen till lycka... Jag provade att köpa biljett via RyanAirs webbplats och det var en intressant upplevelse... Dom har satsat mer på andra delar av verksamheten än webbbokningen... och ändå går det bra för dem.

Som kund kan jag bara konstatera att plånboken har ju mcyket att säga till om då jag konsumerar.

 
At 18 december, 2008 09:08, Blogger Pella Bergquist said...

Ja, och det är ett av de större problemen för oss som yrkesgrupp...

 

Skicka en kommentar

<< Home